Retourneren

Bedenktermijn en herroepingsrecht
Voor alle online aankopen geldt een bedenktermijn van 30 dagen, deze gaat in op het moment dat het pakket door jou of namens jou in ontvangst is genomen.
Voldoet het product niet helemaal aan je wensen, dan kun je jouw bestelling kosteloos retourneren.
Voor je een product uit de verpakking haalt, is het verstandig eerst even de verpakking te controleren. Op veel verpakkingen staat omschreven wel product het is, wat het doet, welke aansluitingen. Twijfelt u of heeft u vragen over het product neem dan contact op met onze klantenservice.

Het herroepingsrecht geldt alleen voor consumenten. In de toelichting op de Europese Richtlijn Consumentenbescherming is opgenomen dat zakelijke klanten ( ook kleine zelfstandige) geen herroepingsrecht hebben.

Voorwaarden voor retourneren

  • De zichttermijn van 30 kalenderdagen na afleverdatum is nog niet verstreken
  • Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd (Je kunt het product beoordelen zoals in een winkel, niet uitgebreid testen!)
  • Het artikel is niet gebruikt; cartridges zijn nog verzegeld
  • De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd (indien redelijkerwijs mogelijk) en niet door je beschreven te zijn
  • De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen
  • Productverpakkingen dienen indien mogelijk in de oorspronkelijke verzenddoos verstuurd te worden. Verpak bijvoorbeeld de originele retaildoos in een omdoos zodat ook deze verpakking tijdens transport niet beschadigt
  • Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Bij niet als nieuw te verkopen producten bedraagt de schade maximaal 100% van het aankoopbedrag
  • Hygiënische artikelen waarvan de verzegeling is verbroken zijn vanwege hygiënische redenen uitgesloten van het herroepingsrecht

Wat mag niet geretourneerd worden

  • Geopende verbruiksartikelen zoals inkt en toners worden niet teruggenomen
  • In gebruik genomen printers waarbij de bijgeleverde inktpatronen geopend zijn. Defecte printers waarbij de inktpatronen geïnstalleerd zijn vallen onder garantie en komen in aanmerking voor reparatie of vervanging
  • Software waarvan de verzegeling verbroken is, kan niet worden teruggenomen
  • Computers waarop een gebruikersaccount is aangemaakt, kunnen niet worden teruggenomen
  • Hygiëne producten zoals oordopjes, tandenborstels etc waarvan de verzegeling is verbroken
  • Artikelen met gebruikssporen en/of beschadigingen

Hoe meld ik mijn retouren aan
Indien je aan de voorwaarden van retourneren voldoet, kan de bestelling eenmalig kosteloos geretourneerd worden.

Stuur een e-mail naar info@update.nl en vermeld hierin dat je een artikel of bestelling wilt retourneren. Vermeld tevens je naam en bestelnummer. Wij zullen de email beantwoorden met retourinstructies, een retourlabel en een retourformulier.

Retourpakket verzenden
Verzending vindt plaats voor risico van de verzender. Update.nl is verantwoordelijk vanaf aantoonbare ontvangst van jouw retourzending. Zorg dat jouw retourzending degelijk verpakt is en vergeet niet het retourformulier ingevuld mee te zenden in de doos. Dit zorgt ervoor dat de afhandeling van jouw retourzending vlot en voorspoedig verloopt. Invullen van de retourreden is niet noodzakelijk maar geeft ons duidelijkheid over de identiteit van de klant, ordernummer en wat voor actie je verwacht (reparatie, defect of iets anders). Noteer in ieder geval alle producten die retour komen op het retourformulier (met artikelnummer), zodat de inhoud van het pakket op volledigheid kan worden gecontroleerd.

Indien u een televisie of ander groot apparaat wilt retourneren, vermeld dat dan in de e--mail. Wij regelen dan een afhaalopdracht.

Voor artikelen aangekocht via Bol.com dien je ook bij Bol.com de retourzending aan te melden voor teruggave van jouw aankoopbedrag.

Kosten bij retourzending

Je kunt bij Update.nl kosteloos eenmalig jouw artikelen retourneren binnen de zichttermijn van 30 dagen. Indien je de verzendwijze hanteert zoals aangegeven door Update.nl.

  • Bij een andere keuze voor de verzendwijze van retourneren (bv. Andere transporteur, aangetekend, spoed, rembours, antwoordnummer etc) worden, indien geen schriftelijke toestemming van  Update.nl is verkregen, geen declaraties van verzendkosten geaccepteerd
  • Pakketten die niet bezorgd kunnen worden, door de ontvanger geweigerd, of niet binnen 7 dagen worden opgehaald bij een Parcelshop worden retour gestuurd naar Update.nl. Voor de wijzen van retoursturen rekent Update.nl achteraf €6,00 retourkosten. Indien het pakket op normale wijze wordt ontvangen en vervolgens retour wordt verstuurd zijn de reguliere afspraken van toepassing
  • Artikelen die niet binnen 30 dagen na ontvangst worden aangemeld als retour en aansluitend binnen 14 dagen worden opgestuurd, worden niet geaccepteerd en verwerkt
  • In geval van gedeeltelijk retourneren kan de oorspronkelijke order beneden de verzendvrije drempel komen. Indien dit het geval is worden alsnog verzendkosten betreffende de originele order in rekening gebracht
  • Artikelen die door het niet degelijk verpakken van jouw retourzending beschadigd zijn, worden verminderd met de schadewaarde terugbetaald. Indien het artikel niet meer als nieuw te verkopen is kan de schade oplopen tot 100% van de aankoopwaarde
  • Artikelen vervuild worden beoordeeld als beschadigd. Schoonmaak kosten worden als schade ingehouden op het retourbedrag
  • Niet geaccepteerde artikelen kunnen na betaling van de onderzoekskosten t.w.v. € 19,95 naar je worden teruggestuurd.  Indien je 15 dagen na ontvangst van het bericht  “voldoet niet aan de voorwaarden” niet reageert, nemen wij aan dat je geen prijst meer stelt aan het artikel. Update.nl draagt geen verantwoordelijkheid voor en faciliteert geen opslag van niet geaccepteerde artikelen.

Terugbetaling
Als je een artikel retourneert, verwerken we deze binnen 14 dagen.  Heb je een artikel langer dan 21 dagen geleden geretourneerd maar nog geen bericht ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je je aankoopt hebt gedaan. Heb je een deel van je bestelling geretourneerd en kom je daardoor onder de €50,- uit. Dan worden alsnog de verzendkosten doorberekend. Deze worden afgetrokken van het door ons terug te storten bedrag.