Retourneren

Bedenktermijn en herroepingsrecht
Voor alle online aankopen geldt een bedenktermijn van 30 dagen, deze gaat in op het moment dat het pakket door jou of namens jou in ontvangst is genomen.
Voldoet het product niet helemaal aan je wensen, dan kun je jouw bestelling retourneren.
Voor je een product uit de verpakking haalt, is het verstandig eerst even de verpakking te controleren. Op veel verpakkingen staat omschreven welk product het is, wat het doet, welke aansluitingen. Net als in een fysieke winkel mag u het product beoordelen en bekijken, maar niet in gebruik nemen. Twijfelt u of heeft u vragen over het product neem dan contact op met onze klantenservice.

Update rekent voor deze wijze van retourneren €3,95 verwerkingskosten.  Dit betreft een deel van de verzendkosten en zal worden ingehouden van uw terugbetaling.

Het herroepingsrecht geldt alleen voor consumenten. In de toelichting op de Europese Richtlijn Consumentenbescherming is opgenomen dat zakelijke klanten ( ook kleine zelfstandige) geen herroepingsrecht hebben.

Voorwaarden voor retourneren

  • De zichttermijn van 30 kalenderdagen na afleverdatum is nog niet verstreken
  • Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd (Je kunt het product beoordelen zoals in een winkel, niet uitgebreid testen!)
  • Het artikel is niet gebruikt; cartridges zijn nog verzegeld. Net als in een fysieke winkel mag u het product beoordelen en bekijken, maar niet in gebruik nemen. 
  • De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd en niet door jou beschreven te zijn
  • De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen
  • Productverpakkingen dienen indien mogelijk in de oorspronkelijke verzenddoos verstuurd te worden. Verpak bijvoorbeeld de originele retaildoos in een omdoos zodat ook deze verpakking tijdens transport niet beschadigt
  • Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Bij niet als nieuw te verkopen producten bedraagt de schade maximaal 100% van het aankoopbedrag
  • Hygiënische artikelen waarvan de verzegeling is verbroken zijn vanwege hygiënische redenen uitgesloten van het herroepingsrecht
  • Wij controleren alle producten door middel van pakbon serienummer + retour serienummer. Wanneer dit niet correspondeert zal het retour geweigerd worden. 

Wat mag niet geretourneerd worden

  • Geopende verbruiksartikelen zoals inkt en toners worden niet teruggenomen
  • In gebruik genomen printers waarbij de bijgeleverde inktpatronen geopend zijn. Defecte printers waarbij de inktpatronen geïnstalleerd zijn vallen onder garantie en komen in aanmerking voor reparatie of vervanging
  • Software waarvan de verzegeling verbroken is, kan niet worden teruggenomen
  • Computers waarop een gebruikersaccount is aangemaakt, kunnen niet worden teruggenomen
  • Hygiëne producten zoals headsets, oordopjes, tandenborstels etc waarvan de verzegeling is verbroken
  • Artikelen met gebruikssporen en/of beschadigingen

Hoe meld ik mijn retouren aan
Indien je aan de voorwaarden van retourneren voldoet, kan de bestelling geretourneerd worden.

Stuur een e-mail naar info@update.nl en vermeld hierin dat je een artikel of bestelling wilt retourneren. Vermeld tevens je naam en bestelnummer. Wij zullen de email beantwoorden met retourinstructies, een retourlabel en een retourformulier.

Retourneren niet besteld/verkeerd artikel

Heb je een artikel ontvangen die je niet hebt besteld?

  • Neem dan z.s.m. contact op met onze klantenservice via het e-mailadres info@update.nl
  • Zet het volgende in de e-mail: wat heb je ontvangen, wat had je moeten ontvangen, een foto van de bestelling die je hebt ontvangen en het bestelnummer van je bestelling.
  • Je ontvangt van ons een retourlabel voor het terugsturen.

Retourpakket verzenden
Verzending vindt plaats voor risico van de verzender. Update.nl is verantwoordelijk vanaf aantoonbare ontvangst van jouw retourzending. Zorg dat jouw retourzending degelijk verpakt is en vergeet niet het retourformulier ingevuld mee te zenden in de doos. Dit zorgt ervoor dat de afhandeling van jouw retourzending vlot en voorspoedig verloopt. Invullen van de retourreden is niet noodzakelijk maar geeft ons duidelijkheid over de identiteit van de klant, ordernummer en wat voor actie je verwacht (reparatie, defect of iets anders). Noteer in ieder geval alle producten die retour komen op het retourformulier (met artikelnummer), zodat de inhoud van het pakket op volledigheid kan worden gecontroleerd.

Indien u een televisie of ander groot apparaat wilt retourneren, vermeld dat dan in de e-mail. Wij regelen dan een afhaalopdracht, de kosten van de retourzending zullen worden doorberekend. 

Voor artikelen aangekocht via Bol.com dien je ook bij Bol.com de retourzending aan te melden voor teruggave van jouw aankoopbedrag.

Kosten bij retourzending

Je kunt bij Update.nl jouw artikelen retourneren binnen de zichttermijn van 30 dagen. Indien je de verzendwijze hanteert zoals aangegeven door Update.nl.

  • Maak je gebruik van het herroepingsrecht dan komen de retourkosten voor jouw rekening, ook voor gedeeltelijke retournering
  • Bij een andere keuze voor de verzendwijze van retourneren (bv. Andere transporteur, aangetekend, spoed, rembours, antwoordnummer etc) worden, indien geen schriftelijke toestemming van  Update.nl is verkregen, geen declaraties van verzendkosten geaccepteerd
  • Bij een andere keuze voor de verzendwijze van retourneren, indien geen schriftelijke toestemming van Update.nl is verkregen, is Update.nl niet aansprakelijk voor vermissing, beschadiging e.d. 
  • Pakketten die niet bezorgd kunnen worden, door de ontvanger geweigerd, of niet binnen 7 dagen worden opgehaald bij een Parcelshop worden retour gestuurd naar Update.nl. Voor deze wijze van retoursturen rekent Update.nl achteraf €6,95 retour- en verwerkingskosten. Indien het pakket op normale wijze wordt ontvangen en vervolgens retour wordt verstuurd zijn de reguliere afspraken van toepassing
  • Artikelen die niet binnen 30 dagen na ontvangst worden aangemeld als retour en aansluitend binnen 14 dagen worden opgestuurd, worden niet geaccepteerd en verwerkt
  • Artikelen die door het niet degelijk verpakken van jouw retourzending beschadigd zijn, worden verminderd met de schadewaarde terugbetaald. Indien het artikel niet meer als nieuw te verkopen is kan de schade oplopen tot 100% van de aankoopwaarde
  • Artikelen vervuild worden beoordeeld als beschadigd. Schoonmaak kosten worden als schade ingehouden op het retourbedrag
  • Niet geaccepteerde artikelen kunnen na betaling van de onderzoekskosten t.w.v. € 19,95 naar je worden teruggestuurd. Indien je 15 dagen na ontvangst van het bericht  “voldoet niet aan de voorwaarden” niet reageert, nemen wij aan dat je geen prijs meer stelt aan het artikel. Update.nl draagt geen verantwoordelijkheid voor en faciliteert geen opslag van niet geaccepteerde artikelen.

Terugbetaling
Als je een artikel retourneert, verwerken we deze binnen 14 dagen. Heb je een artikel langer dan 21 dagen geleden geretourneerd maar nog geen bericht ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je je aankoopt hebt gedaan. Retourneer je de hele bestelling dan ontvang je het totale bedrag minus de retourkosten á € 3.95 van je bestelling. De door jou gemaakte verzendkosten voor het retour sturen zijn dus voor eigen rekening. Deze retourkosten worden ingehouden van het door ons terug te storten bedrag. Heb je een deel van je bestelling geretourneerd, dan ontvang je alleen het aankoopbedrag van deze artikelen retour, ook hiervoor geldt de verzendkosten van de retourzending worden ingehouden op het terug te storten aankoopbedrag.