Naar boven

FAQ Klikzeker

Vragen over de Klikzeker-verzekering?

Bij vragen over de elektronicaverzekering of de garantieverlenging die op update.nl wordt aangeboden kun je het beste direct contact opnemen met de verzekeraar. Bel Klikzeker gratis op: 0800 – 400 4008.

 

Hoe kan ik de garantieverlenging of de elektronicaverzekering afsluiten?

Tijdens de bestelling van je apparaat krijg je een passende dekking aangeboden. Je hoeft alleen nog het hokje aan te vinken om de verzekering automatisch mee te bestellen. Zodra je de bestelling op Update.nl hebt afgerond ontvang je de verzekeringspolis per e-mail. De verzekeringspremie betaal je apart via de betalingslink die ook in deze e-mail terug te vinden is.

 

Wat dekt de elektronicaverzekering van Klikzeker precies?

Elektronica Verzekering:

Met de Klikzeker elektronicaverzekering is jouw apparaat verzekerd tegen beschadigingen, bijvoorbeeld doordat het apparaat kapot valt op de grond. Verder ben je ook gedekt tegen water- en vloeistofschade, bedieningsfouten, brand, bliksem en vandalisme. Wanneer dit tijdens de bestelling wordt vermeld, is het apparaat aanvullend ook tegen diefstal gedekt.
Zie voor een volledig dekkingsoverzicht de algemene verzekeringsvoorwaarden.


Garantieverlenging:

Met de Garantieverlenging van de Klikzeker ben je na afloop van de normale fabrieksgarantie gedekt tegen schade aan je apparaat door materiaal- & constructiefouten en ook door fabricage- & montagefouten. De schadeafwikkeling plaats via Klikzeker zonder eigen risico.
Zie voor een volledig dekkingsoverzicht de algemene verzekeringsvoorwaarden.

Wat is de looptijd van de elektronicaverzekering?
Wat is de looptijd van de garantieverlenging?

De dekking geldt voor de looptijd die tijdens de bestelling wordt aangegeven. De verlengde garantie gaat in 24 maanden na aankoop. De verzekering loopt automatisch af: je hoeft deze dus niet zelf op te zeggen. Voordat de verzekering afloopt krijg je een e-mail van Klikzeker en heb je de mogelijkheid de verzekering te verlengen. Op deze manier ben je zelf volledig in controle.

 

Geldt de verzekering ook tijdens een verblijf in het buitenland?

De verzekering zorgt voor een wereldwijde dekking. Je bent dus ook goed verzekerd wanneer je op vakantie gaat of van plan bent om langer in het buitenland te verblijven.

 

Mijn verzekerde apparaat is gestolen. Wat moet ik nu doen?

Doe direct aangifte bij de plaatselijke politie. Vervolgens meldt je de diefstal eenvoudig via Klikzeker. Na het invullen van het schadeformulier wordt je claim snel beoordeeld en ontvang je bericht over de verdere afwikkeling.

 

Mijn verzekerde apparaat is beschadigd. Wat moet ik doen?

Meldt de schade eenvoudig via de Klikzeker. Na het invullen van het online schadeformulier krijg je een e-mail met informatie over het verdere verloop.

 

Hoe bereik ik de verzekeraar?

Klikzeker is bereikbaar via e-mail en per telefoon:

Stuur een e-mail naar: support@klikzeker.nl

Of bel gratis: 0800 - 400 4008 (bereikbaar van maandag – vrijdag van 9.00 – 18.00 uur)