Garantie

Als u een product heeft gekocht bij Update.nl, bemiddelen wij tussen u en de fabrikant. Wij zorgen ervoor dat het defecte apparaat zo spoedig mogelijk door of conform de voorwaarden van de leverancier gerepareerd wordt. U maakt hierbij gebruik van ons gratis retourproces en neemt contact met ons op. Onze medewerker legt u vervolgens uit hoe dit probleem volgens de geldende garantiebepalingen wordt verholpen, hoelang de reparatie in beslag neemt of wanneer u een monteur kunt verwachten, en eventueel ook welke kosten dit voor u met zich meebrengt.

Een apparaat kan kapot gaan, en dat is bijzonder vervelend. Nog vervelender wordt het als u naast het ongemak ook nog met kosten wordt geconfronteerd. Zeker als u daar totaal niet op rekende. De vraag in hoeverre u als consument beschermd wordt tegen dergelijke kosten is niet eenvoudig te beantwoorden. Volgens de wet heeft u altijd recht op een product van goede kwaliteit. Dit betekent dat u bij een niet door u zelf veroorzaakt defect minimaal 2 jaar lang kosteloos kunt rekenen op herstel of vervanging. In sommige gevallen biedt de producent aanvullende garantie op een product. Dit verschilt van product tot product en is in de meeste gevallen gebonden aan strikte en niet altijd even helder geformuleerde voorwaarden.